• Čtvrtek, 26. listopad 2020
  • Svátek má Rukojmí Artur

Co se to děje na železnici a proč musí umírat lidé?? Kdo je odpovědný za rostoucí nehodovost???
Počet návštěv: 3169

Co se to děje na železnici a proč musí umírat lidé?? Kdo je odpovědný za rostoucí nehodovost???

Oldřich Rambousek Článek od Oldřich Rambousek

      Milí přátelé. Stav na železnici je neutěšený, ale nespílejte prosím železničářům. Ti obyčejní nádražáci většinou za nic nemohou. Lze si však na viníky ukázat, protože jsou a všichni si je pamatujeme. Jsou z masa a kostí, mají naškrobené límečky a obyčejnými lidmi pohrdají. Jsou to všechny polistopadové vlády a ministři dopravy od roku 1990.  

Víte-já pocházím z nádražácké rodiny. Táta byl fíra-tedy strojvedoucí na parách, máma dozorce výhybek, bratr výhybkář, sestra byla vozová, švagrová výpravčí, má bývalá žena výpravčí a moje maličkost vlakvedoucí. U ČD jsem pracoval až do doby, kdy mi po jedné zdravotní příhodě lékař zakázal nadále jezdit. Musím říci, že tuto práci musíte milovat, neb při ní obětujete mnohé. Já ji miloval a byla to jediná práce, která mi byla i koníčkem, což je ta nejlepší zaměstnanecká kombinace. Práce na dráze je velmi náročná a máte velkou odpovědnost za majetek, tak za životy lidí. Civil si to asi nedokáže představit. Jak jsem psal, že nádražáci obětují této práci mnohé, tak se jedná především o obětování volného času, spánku, normálního jídla, svátků, ale i svého zdraví. Bylo i mnoho těch, kteří v této práci zahynuli. 
 
     Navenek si sice jeví, že dráhy se modernizují, automatizují, či se snaží být světovými. Jenže to je skutečně jen tak na povrchu, ale uvnitř je situace úplně jiná a ne každá inovace, či modernizace přináší jen samá pozitiva. Řeknu vám, že za toho tolik pomlouvaného socialismu jezdilo cca o 40% více osobních vlaků a nákladní dopravy až o 80 % více, a to za podmínek řekněme-jako za Rakouska. Jak to ti komunisti dělali!!! Inu vážení-pracovali, jenže dnes se mnohým pracovat nechce a to nemluvím zdaleka jen o dělnické třídě. Ano - mluvím především o těch bílých límečcích, které pobírají statisícové platy, ale dělat se jim nechce. Po roce 89 bylo v zájmu nových podnikatelských elit započato s procesem zmrtvování železnice, aby ony ztratily byznys a mohly se zakládat a rozjíždět nové a soukromé autodopravy. Bylo uděláno tedy to, že se na drahách tolik zdražila nákladní doprava, že se stala pro podniky ekonomicky nevýhodnou a tyto své zboží přesunuly na silnice. U drah došlo k tomu, že kvalita a rychlost, či dostupnost služby neodpovídaly přemrštěným cenám. Kamionová doprava je rychlejší a pružnější, ale především až přímo na místo nakládky, či vykládky. Do světa dráhy tedy vtrhla jak se říká tržní ekonomika a bylo ji ze strany státu  na účet státu hodně pomoženo. Jenže ve zcela opačném smyslu, než za socialismu, kdy byla železniční doprava dotována. Komunisté to dělali moudře, neb věděli, že když bude doprava na železnici pro zákazníky levná a dostupná, tak nebudou přeplněné silnice auty jak osobními, tak nákladními. Navíc silniční dopravní infrastruktura nebyla nucena nést tak extrémní zatížení, což se pozitivně odráželo v nižší míře nutných investic do silniční infrastruktury. Nebylo zdaleka tolik dopravních nehod a nebylo ani omylem tolik znečišťováno ovzduší auty.
 
    Železnice byla záměrně umrtvena v zájmu kapitalismu a na občany už nikdo nehleděl. Důležitý je přeci byznys a prachy a ne nějaký lidi. To dráhy dovedlo až do bodu, kdy byly nuceny omezit početní stav zaměstnanců, neb i dráhy potřebují peníze na svůj provoz. Na takovém rychlíku Liberec-Brno, jezdívala vlaková četa ve složení-strojvedoucí, vlakvedoucí, přední a zadní průvodčí a vlakový manipulant. Dnes není žádnou vyjímkou, že celý vlakový personál jede ve dvou lidech-tedy strojvedoucí a vlakvedoucí. To je pokles z pěti členů personálu na dva, což má zásadní dopady jak na kvalitu a komfort cestujících, tak hlavně na bezpečnost. Na lokálních tratích dokonce jezdí strojvedoucí sám a musí prodávat jízdenky, či přijímat jízdní kola nebo kočárky. To za socialismu bylo doslova nemožné, neb to bylo v zásadním rozporu s bezpečností, ale i kvalitou a dostupností služby. Předpisy takovéto postupy nedovolovaly, ale jak sami vidíte, tak v kapitalismu si udělají předpisy jiné a lidé pak zbytečně umírají. Na strojvedoucí, který má již tak dost své práce, byla navalena ještě další s nutností dalších zkoušek a periodických přezkoušek. To strojvedoucím ubírá čas na klidné myšlení a jen zvyšuje stres a pracovní zatížení. Vezměte si dále, kolik bylo zrušeno výpravčích, pokladen, hradlařů, hláskařů, výhybkářů, závorářů atp. Vše se jaksi automatizuje, ale i ta technika může selhat a to úplně stejně jako přetěžovaní strojvedoucí. Je jim toho nakládáno na záda už příliš, a tak se není čemu divit, že jsou nehody. Viníkem ale není strojvedoucí, ale ti, kdož na jejich záda nakládají práci za zrušené zaměstnance. Umíte si vůbec představit, že by takový chirurg při operaci musel ještě zastávat pozici instrumentářky a anesteziologa??? To by bylo průserů!! Jenže přesně takhle to funguje u ČD. Nedivte se tedy, že se děje, co se děje. Jsem přesvědčen, že jako viník bude opět označen strojvedoucí, protože bílé límečky ti mohou vše a nesmí se na ně šahat.
 
    Obdobná situace je však i u řidičů autobusů a kamionů. Ti jsou také přetěžovaní a navíc špatně placení. Ti řidiči, kdyby nedělali přesčasy a nepobírali diety, tak jejich plat za práci je žalostný. Dá se obecně říci, že si z dělným člověkem dnes každý jouda vytře řiť, ale takto by to přeci být nemělo-co myslíte??? I vy můžete jednoho dne jet vlakem, který povede unavený a přetěžovaný strojvedoucí a stane se nehoda. I váš život je ohrožen.
 
    Neptám se tedy na řešení železničářů, ale ptám se ministra dopravy a celé vlády. Co s tím uděláte??? Necháte kvůli byznysu umírat lidi???
 
Oldřich Rambousek
Mým principiálním základem, který uznávám je teorie Marxismu, ale tento se bohužel téměř nepraktikuje, protože nepřináší svým obsahem ten pravý byznys, který by každý chtěl z politiky mít. Já ho přesto preferuji, protože jsem přesvědčen o tom, že politika má být službou národu a nikoliv hmotným statkům.

Diskuze

Váš komentář

Přihlásit se

Přihlásit se nebo registrujte pro přídávání příspěvků

 

18.07.2020 15:12

Pane Rambousek, tak jistě víte,jak se železničářům říkalo, modrá armáda. Před r.89 bylo u CSDz zaměstnáno přes 500 tisíc lidí!!!!!!! Nedávné prohlášení mluvčí ČD o stavu zaměstnanců- 13 tisíc,slovy třináct tisíc!!!!!???to snad hovbori za vše.kam se poděly ty desetitisíce vagónů, ty tisíce lokomotiv?,vlakem se vozilotéměř vše,i pošta za pár korun,většina národa cestovasla vlaky,dozaměstnání, dovolené, rekreace a další, nákladní doprava dotovala tu osobní, nádraží praskalave všech,hlavně pátky, učni, dělníci, vojáci, trampové, u mne třeba plzeňské nádraží, desitky zaměstnanců, vozíky balíky, živo. Dnes mrtvé nádraží. Bez nákladních vlaků. Jedu vlakem z Plzně, 4 vagony a v nich 10 lidi!!!!!!!na trase Plzeň-domazlice- česká Kubice furt in Wald jezdilo přes den cca 20-25 nakl.vlaků o cca 25 vagónech, v noci ,každou nic 40 vlaků!!!!!! To mám od známého, který tam pracoval, dnes tato dráha mrtvá, denně tak dva vlaky a to ještě vezou, čtyřkolové krámy.v Plzni naproti pivovaru bylo nákladové nádraží, odkud se rozvazelo zboží pi celé Plzni, dnes tam stoji market.silnice zavaleny kamiony, denně kolem domu projede cca 7-8 tisíc!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!kamionů cca 8-10 tisíc OS.automobilů!!!!!!!!!!!!!!!!!tak co dodat. Nic


 
jiří vaněk

jiří vaněk

18.07.2020 14:42

Soudruzi mají bohaté zkušenosti Podivín 1950 /34 mrtvých Šakvice 1953/ 103 mrtvých Stvolová 1960 118 mrtvých Řikonín 1970/31 mrtvých ....a to zdaleka není vše .....nikdy ale nikoho nenapadlo spojovat podobná neštěstí s vládou a politickým zřízením....teď s tím začínají komunisté v předtuše blížícího se konce si na neštěstí lidí přihřívají svou předvolební bramboračku.....


 
Petr Majevský

Petr Majevský

17.07.2020 19:56

Sice s panem Rambouskem vcelku souhlasím,ale musím ještě něco doplnit.A to něco jsou sami strojvůdci-fírové.Oni mají po nájezdu určitého počtu hodin odpočívat.Protože to vlastně ani nelze zkontrolovat,tito fírové namísto odpočinku jdou jezdit od ČD k soukromé konkurenci.Pak se vrátí do práce s tím,že odpočívali a jdou jezdit s vlakem.A k tomu si můžete připočíst čumění do telefonů a dokonce jsem zahlédl strojvedoucího,který si při jízdě četl noviny.Když si ti spojíte všechno dohromady,nelze se těm železničním neštěstím divit.Řekněme si to na rovinu,že za devadesáti procenty nehod stojí lidský faktor.A to ještě mají ČD povinnost půjčovat fíry soukromým dopravcům.Pokud nemá soukromník svoje zaměstnance na všechny potřebné profese,nemůže mít povolení na provozování železniční dopravy.A přesto to povolení má,díky našim zkorumpovaným poslancům!


 
Odvolací soud v Pensylvánii nařídil přezkoumat sporné hlasovací lístky zaslané poštou v rámci voleb prezidenta USA

Odvolací soud v Pensylvánii nařídil přezkoumat sporné hlasovací lístky zaslané poštou v rámci voleb prezidenta USA

Každým dnes se jeví jako pravděpodobnější, že o budoucím prezidentovi USA nakonec rozhodne Nejvyšší soud USA. Při projednávání volebních stížností a žalob na falšování voleb vyplouvají na povrch stále další skandální informace o obřím rozsahu volebního podvodu, který byl zřejmě spáchán při letošních prezidentských volbách. Je také zajímavé sledovat i rozdíly, jak o causách informují média v Evropě a v USA.

Chci žít po dny, které mě ještě čekají, jako orel

Chci žít po dny, které mě ještě čekají, jako orel

Jsem hrdý, ale nesmírně vytočený Čech. Jsem pragmatik a netvořím si vlastní názor podle mediokracie. Nehodnotím politický subjekt podle toho, jak se onálepkuje, nebo jak jej onálepkují media, ale podle programu a toho, jak jej plní. Pokud někdo fandí třeba senilnímu levičákovi Bidenovi, který si plete děti a vnoučata, mazlí se s holčičkama a ani neví, kam kandiduje a na mítingu tvrdí že do Kongresu, je to jeho věc. Nicméně, je tedy levičák, což je také jeho věc. Moje věc zase je, že si od něj nenechám kecat do života.

Poslední domácí zprávy