• Sobota, 05. prosinec 2020
  • Svátek má Rukojmí Jitka

 „Musíme se harmonizovat s EU, jinak budeme navždy ztraceni“
Počet návštěv: 909

„Musíme se harmonizovat s EU, jinak budeme navždy ztraceni“

- Petr Žantovský - Článek od - Petr Žantovský -

Jsou veřejní hodnostáři, kteří mají v každé větě zmínku o Evropské unii, zpravidla v té souvislosti, že se od ní máme učit, máme ji poslouchat, máme se s ní legislativně harmonizovat, jinak budeme provždy ztraceni.

Jiní vašnostové na to jdou od podlahy: donášejí do Bruselu udavačské pamflety na své domácí politické konkurenty a „verdikty“ ze sídla EU pak bijí tyto konkurenty po hlavách. Připomíná mi to „staré dobré časy“, kdy se vždycky čekalo na to, co řeknou „soudruzi z kraje“, a to se pak konalo na nižších stupních řízení našich životů. „Soudruzi z kraje“ byli samozřejmě jen hlásnou troubou soudruhů z ústředí a ti zase prodlouženou rukou soudruhů z Moskvy (dříve Berlína, Vídně atd.). Jako by se nám zajídalo rozhodovat si pěkně sami o sobě. Tak ochotně lezeme do každé ohlávky, kterou nám škodolibá historie nabídne.

Ta současná, velící nám z center Evropské unie, je z těch, co pamatuji, nejdůslednější. Myslí za nás i v těch nejposlednějších detailech, abychom náhodou nezbloudili v myšlenkách nebo činech a nevydali se na špatnou cestu. Proto se nám – kromě jiných nesmyslů – valí na hlavu přehršle příkazů, zákazů, směrnic aka eurozákonů, podle nichž se mají naše kroky ubírat. Různých absurdit (počínaje přikázaným průměrem broskví prodávaných na eurotrzích a konče zákazem křížení kontinentálních a ostrovních veverek) už bylo zveřejněno velice mnoho. Také je ještě v živé paměti jediný (naštěstí neprosazený) legislativní pokus našeho bývalého eurokomisaře Vladimíra Špidly o nařízené regulaci slunečního svitu (pokud se vám teď vybavila píseň „Poručíme větru, dešti“, není to náhodou).

V časech, kdy ještě mohli své papírové pařáty roztahovat i nad Spojeným královstvím, přišli  bruselští všeználkové  s tím, že zvuk skotských dud škodí zdraví. Spočítali, že správná dudácká kapela mašírující za zvuků národní hudby městem, vydává až 122 decibelů, což je téměř tolik jak startující letadlo, a dokonce víc, než kolik vyprodukuje průměrný noční klub. Mimochodem, docela by mě lákalo vidět námezdní evropské měřiče, jak si to s aparáty brousí kolem barů a lokálů, aby naměřili hluk z nich se linoucí a pak ho mohli srovnat s randálem, který vyluzují chlapi v sukních a podkolenkách. Ale to jen na okraj. Tak jako tak, výsledkem bruselského měřičského úsilí byl výnos, který přikazoval dudákům hrát tišeji, a tím přispět k lepšímu zdraví posluchačů.

Tu a tam ovšem zakopnu o nějakou zbrusu novou či starší, ale nedostatečně medializovanou směrnici, kterou by bylo škoda nezvěčnit aspoň touto formou.

Před lety například Komise přijala nařízení o stanovení paušálních dovozních hodnot pro určení vstupní ceny některých druhů ovoce a zeleniny. Kromě toho, že je název nařízení vyjádřen škrobeným a kostrbatým úředním jazykem, jde de facto o kartelovou ochranu dotované potravinářské produkce, což pokřivuje spontánní tržní chování. Dále Komise přijala nařízení o uložení konečného antidumpingového cla na dovoz některých mechanismů kroužkových pořadačů pocházejících z Čínské lidové republiky. To je v době migračního exodu a pandemické hrozby opravdu zásadní agenda.

Jedna z obzvláště vypečených směrnic Komise má také velmi přitažlivý název: Směrnice, kterou se za účelem přizpůsobení technickému pokroku mění příloha jiné, starší směrnice, pokud jde o výjimku pro olovo, kadmium, šestimocný chrom a polybromované difenylethery obsažené v náhradních dílech získaných ze zdravotnických prostředků nebo elektronových mikroskopů a používaných k jejich opravě či renovaci. Významná je jistě i aktuální směrnice, která upravuje úřední návěsku balení osiva. Podobnou problematikou se patrně zabývá též směrnice o uvádění osiva olejnin a přadných rostlin na trh.

Nejnovější jsem se dočetl na serveru Garáž.cz, že EU zakázala podsvícenou sošku dámy s vlajícím negližé na kapotě Rolls-Royce. „Vše je podrobně popsáno na 242 stránkách inovované směrnice UNECR48. A ta zakazuje podsvícená loga či jiné elementy na kapotě. Podsvícení masky chladiče, tak jako to má třeba aktuální BMW X6, ale nezákonné není. Proč tomu tak je, netušíme. Nepředpokládáme ale, že by podsvícení loga či sošky bylo pro řidiče okolních vozidel nebezpečné – zejména vzhledem k tomu, že soška nikdy nesvítí za jízdy,“ píše se zde.

Jistě nelze říci, že by se zákaz onoho symbolu na kapotě jednoho z nejdražších vozů na světě týkal běžného euroobčana. Možná je to jen pomsta královské rodině ve Windsoru za to, že připustila, aby následkem Brexitu klesly roční příjmy (přesněji: výpalné) euroadministrativě o mnoho miliard, za které se přece mohlo uspořádat tolik úžasných summitů o ničem. Takto muselo jistě mnoho otevřených hlav vydumat bezmála 250tistránkovou směrnici o tom, že soška na Rolls-Roycech nesmí svítit. A pak že se v tom Bruselu nepracuje!

Poprvé v životě lituji, že nemám Rolls-Royce. Nechal bych si ho naschvál předělat tak, aby mi ta soška vepředu svítila dnem i nocí. Třeba by se pak rozsvítilo v hlavě i někomu z těch, co podobné nesmysly vymýšlejí, místo aby dumali, jak zachránit kontinent před jednou z katastrof, jež se na nás řítí – od svalnatých chlapců z jihovýchodu po viry z amerických laborek v Číně.

Diskuze

Váš komentář

Přihlásit se

Přihlásit se nebo registrujte pro přídávání příspěvků

 
Petr Majevský

Petr Majevský

21.10.2020 19:50

Je to napsané dobře a eurohujeři a sluníčkáři z toho dostanou osypky.Co si to ten člověk dovoluje,sahat na našeho boha EU?Nevidí a ani vidět nechtějí,že členství nejsou jenom dotace,kterými se ohání.Jsou to také příspěvky do společné pokladny a kam se ztrácejí,neví ani ti eurokomisaři.Ale je potřeba pořádat semináře a porady a to si platí každý stát sám.Je třeba nakupovat např.potraviny pochybného původu,dražší než jsou na trhu v EU.A po sečtení výdajů a dotací se zjistí,že jsme po celou dobu našeho členství v hlubokém mínusu.K tomu ještě následky ekonomické reformy ing.Klause a prodej podniků do zahraničí a jsme najednou mezi rozvojovými státy Afriky!Jinak mám poznámku k panu Janu Kučerovi.V jistém smyslu má pravdu,jenže kolik osob zabila figurka jelena a kolik soška na kapotě RR?To se nesmí jen čumět do mobilu,ale také kolem sebe!Případná nehoda není vina sošek,ale lidského faktoru!


 
Jan  Kučera

Jan Kučera

20.10.2020 10:32

Chtěl bych se dotknout zmínky z "garáž.cz". Nikdo se nezmínil o důvodu zákazu zda vadí to podsvícení. Rád bych podotknul, že jakýkoliv výstupek na kapotě auta je z hlediska bezpečnosti prostě zrůdný. Až se podíváte na seriál Polda, všimněte si, co má ta Volga GAZ 21 na kapotě. Je tam poměrně velká soška jelena i s parožím ve skoku. Představte si, že vás na přechodu někdo touhle skoro dvoutunovou obludou nabere a ta rozkošná skulptura vám trochu pročeše střeva a natrhne ledvinu. Tím nijak nezpochybňuji kravinizmus jiných eurounijních nápadů, ale v tomto případě spíš slepé kuře našlo zrno.


 
Jiří Přibyl

Jiří Přibyl

20.10.2020 09:39

Chybí zmínka o zubu času. Vím, jak vypadá. Je vykotlaný, až hrůza! Na ten zub času EU dojede. Ozývá se volání po resekci. Zub musí ven dokud je čas! Co dodat k dobré argumentaci Vašeho příspěvku...Těžko diskutovat nad uceleným přehledem, názorem, jehož obsahem je širokospektrální analýza. V té se těžko hledají trhliny, do nichž se diskutér vecpe. Proto pište, prosím, dál. Třeba příště objevím něco, nad čím zavařím klávesnici. .....Mějte se hezky.......


 
Když západní lháři křičí: Umlčte lháře!

Když západní lháři křičí: Umlčte lháře!

Alternativní, nebo chcete-li neoficiální weby, vznikly z niterné potřeby lidí postavit se proti panujícím a do očí bijícím západním lžím oficiálním. Např. proti oficiální lži o tom, že dvě letadla v New Yorku srovnala dva železobetonové mrakodrapy, ale spadly po tom nárazu mrakodrapy tři. 

Evropská unie chce zničit automobilismus

Evropská unie chce zničit automobilismus

Proud šíleností pocházející z Bruselu nepřestává. Zdá se, že Evropská unie chce zničit automobilismus a způsobit, aby byly automobily tak drahé, že si je běžný člověk nebude moci pořídit. Nová eko-norma Euro 7 fakticky zlikviduje v roce 2025 auta bez elektropohonu. Auto si tak budou moci dovolit jen ti nejbohatší, protože elektro-auta jsou velmi drahá. Vidíme, že EU nepomáhá, ale škodí. Čím dříve se z ní dostaneme, tím lépe.

Poslední domácí zprávy

 Zvrat v kauze Zadeh

Zvrat v kauze Zadeh

V kauze s více obviněnými, s nepřehlednou důkazní situací a složitou právní problematikou se dají čekat různé zádrhele a překvapení. Platí...