• Sobota, 18. srpen 2018
  • Svátek má Rukojmí Helena

Dnes se nám vrátili do vlasti naší padlí vojáci z Afghánistánu.
Počet návštěv: 2042

Dnes se nám vrátili do vlasti naší padlí vojáci z Afghánistánu.

Oldřich Rambousek Článek od Oldřich Rambousek

V každém případě se jedná o smutnou událost a je velká škoda mladých životů našich kluků. Pro jejich rodiny jsou to samozřejmě hrdinové a nechal bych to tak.

Obecná a politická realita je však zcela jiná a to i přesto, že pan premiér Babiš je taktéž nazývá hrdiny. On však musí, protože tak zní politické zadání pro morální ospravedlnění ve společnosti. Kdo má hlavu na správném místě tak to chápe.

Víte vážení-ono to celé, co podniká NATO v Afghánistánu, Iráku a jinde ve světě není vůbec nic jiného, než co udělala vojska varšavské smlouvy u nás v ČSSR v roce 1968. Je to okupace. Ruku na srdce vážení. Dodnes mnoho z vás Rusům a vojskům Varšavské smlouvy jejich počin vyčítáte. Myslím však, že naši vojáci v Afghánistánu či Iráku dělají totéž. Jsou příslušníky okupačních vojsk. Nebo si snad myslíte, že je tam Afghánci či Iráčané rádi vidí?? Ale ne!!! Oni tam nehájí zájmy  ČR a ani nebrání naše území.

O ukončení války v Afghánistánu nemají USA ani NATO žádný zájem. Zásadním zájmem je okupace. Proč??  Podíváte-li se na mapu, tak zjistíte, že Afghánistán sousedí s Ruskou federací a to je stěžejní bod okupace. Je to výtečná pozice pro možný vstup vojsk NATO a USA na území RF. Z vojenského hlediska se tedy jedná o strategické území. Afghánistán a jeho občané nejsou nic jiného, než rukojmí v souboji velmocí-USA a RF. Bohužel se na tomto svinstvu podílí i Česká armáda a naši vojáci. To znamená, že naši vojáci činí totéž, co činila v roce 1968 vojska Varšavské smlouvy na našem území. Nevadí vám to??

Jako bývalý profesionální voják se trochu ve vojenství vyznám. Je nad míru jasné, že kdyby USA a NATO chtěli Taliban porazit, tak mohou kdykoliv. Zfoukli by je jak svíčku. Taliban nemá letectvo, tanky, speciální jednotky, rakety ani námořnictvo. Logistika je takřka nulová, týlové zabezpečení mizerné.

Co tedy brání USA tuto válku ukončit?? Vlastně vůbec nic a všechno. Oni nepotřebují Taliban zlikvidovat, protože tím by byla ztracena záminka pro vojenskou přítomnost-okupaci. Tím by byla ztracena možnost tlaku na Rusko a na zvyšování mezinárodního napětí. To stejné platí pro AL Kaidu, AN Nusru nebo Islámský stát. Přitom by se ani válčit nemuselo. Stačilo by, kdyby USA a CIA přestaly tyto organizace financovat a vyzbrojovat.

V minulosti Afghánistán trpěl přítomností vojsk SSSR. Někteří by řekli, že to byla také okupace. Dost možná, ale jsou tu zásadní rozdíly oproti postupům USA, které do Afghánistánu nikdo nezval. Vojska SSSR vstoupili na Afghánské území na žádost Babraka Karmala-tehdejšího prezidenta Afghánistánu a legitimní vlády. Dalším bezpečnostním rizikem pro tehdejší SSSR byl Pákistán, kde vládl vojenský režim, země byla politicky nestabilní a navíc vlastní jaderné zbraně. K tomu nutno říci, že Pákistán je spojenec USA a USA podporovali tamní vojenskou juntu. Je však nesporné, že i pro SSSR bylo a je území Afghánistánu strategické.

USA si to ulehčují tím, že jsou zde vojska NATO a tím snižují své náklady s touto okupací. SSSR si to financoval sám. Proč však vojáci ČR chodí do okupačních misí?? Humanitární důvody to nejsou. Jde samozřejmě o peníze a ty jsou za tyto mise nemalé, avšak s rizikem ztráty života. Všichni to předem vědí, a přesto tam jdou. Jeto jejich zaměstnání!!

Zabíjet-to je jejich chleba a to s rizikem vlastní smrti. Zemřeli tedy při výkonu svého zaměstnání. Je to stejné, jako kdyby havaroval řidič autobusu a zahynul. Je to také při výkonu svého povolání, ale jeho hrdinou nenazývají, protože neokupoval cizí zemi že?? Vím-je to blbý přirovnání, ale v podstatě je to tak. Ti vojáci nebrání naši zem, oni bojují pod cizí vlajkou za cizí zájmy a to není dobré. To onen řidič autobusu pracuje pro naši zemi, pro české lidi, pro všeobecný zájem o prospěch.

Z hlediska toho, že svůj život položili za cizí zájem, by ti, v jejichž zájmu bojovali, měli také zaplatit odškodné rodinám (pozůstalým). Finanční plnění leží tedy na USA a NATO-nikoliv na České republice a českém daňovým poplatníkovi.

Pro mě to žádní hrdinové nejsou. Kdyby bojovali za naši vlast, chránili hranice-to je jiná, ale tohle?? Pro jejich rodiny nechť hrdinové jsou-tam to chápu. Škoda jich, ale adorovat je-to už je přehnané a nesouhlasím s tím.

RAM.

Oldřich Rambousek
Mým principiálním základem, který uznávám je teorie Marxismu, ale tento se bohužel téměř nepraktikuje, protože nepřináší svým obsahem ten pravý byznys, který by každý chtěl z politiky mít. Já ho přesto preferuji, protože jsem přesvědčen o tom, že politika má být službou národu a nikoliv hmotným statkům.

Diskuze

Váš komentář

Přihlásit se

Přihlásit se nebo registrujte pro přídávání příspěvků

 
Petr Majevský

Petr Majevský

09.08.2018 20:25

Každý okupant je nepřítelem okupovaného národa a ten má plné právo se proti okupaci bránit.A brání se po svém,tedy bojem.Je zajímavé,že tito vojáci šli v předu a pan Američan až vzadu,aby se mu nic nestalo.Kdo tam tedy je kromě okupanta za vola?USarmy to určitě není.


 
Jiří Šedivý

Jiří Šedivý

08.08.2018 21:46

Ono je to trochu horší. Ti kluci šli na rutinní hlídku a přehlédli osobu, která se k nim přiblížila na kontaktní vzdálenost, což je profesionální chyba. Takže vlastně doplatili na svou nezkušenost a to rozhodně nelze kvalifikovat jako hrdinství. Někdo řekne: To se ti to kecá, chtěl bych vidět tebe na jejich místě. A v tom je právě logická chyba, do takové situace musí přijít dokonale vyškolený profesionál a jestliže jím není, pak je chyba na jeho straně, že má tak velké sebevědomí, nebo na straně těch, kteří je tam nevycvičené poslali. Tedy zase žádné hrdinství ale obyčejný armádní šlendrián. To profesionální aspekt této tragické situace. A teď aspekt politický. Z hlediska mezinárodního práva je přítomnost jakýchkoli vojenských jednotek na území cizího státu bez právního důvodu, to může být vlečný stav, nebo souhlas zákonné vlády. Ani jedno v tomto případě nenastalo. Takže ve výsledku byli naši oslavovaní "hrdinové" agresory a ten osmnáctiletý kluk byl vlastně afgánský Palach. A teď tuhle neřešitelnou situaci nějak řešte.


 
Jiří Přibyl

Jiří Přibyl

08.08.2018 21:31

Nelze tu situaci chápat jinak, než že SSSR byl označen jako okupant Afghánistánu, ale USA jsou osvoboditeli. Je zajímavé, že tehdejší označení sovětských vojsk v této zemi označila propaganda USA jako okupaci suverénní a hrdé země. Obávám se, že v pojmu osvoboditel - okupant máme galimatiáš. Afghánistán patří mezi země hraničící s RF. Není jediný, kde probíhají revoluce, sesazení volených vlád, kvůli záboru zemí sousedících s Ruskem. Dnes je těch zemí celý prstenec kolem RF. Americký zábor provází kruté snížení životní úrovně v postižených zemích. O tamní občany a kvalitu jejich života vůbec nejde. Státy, kde se zdařily převraty rychle vymírají a číást obyvatelstva se stěhuje za prací do jiných zemí, včetně Ruska. Pohroma a škody související s jejich okupací státy NATO, jsou nevyčíslitelné. Obyvatelé těchto zemí jsou rukojmími cizí, americké moci. Prašiví zrádci svých národů táhnou s americkou válečnou sebrankou. Nezastaví je ani vymírání spoluobčanů v milionech a masová emigrace. Tato opovrženíhodná verbež spěje do záhuby, kterou si sama svou podlézavostí k současným okupantům vykopala hrob. Bezcennost této sebranky je měřitelná rím, že připravila svému národu vymírání v bídě a nejistotě. .....Mějte se hezky.


 
V srpnové dny 1968 jsem jako známý naivní antikomunista halekal v naší Kolibě: Běž domů Ivane, čeká tě Nataša, a na náš okresní asfalt jsem s partou psal: Lenine, probuď se, Brežněv se zbláznil…

V srpnové dny 1968 jsem jako známý naivní antikomunista halekal v naší Kolibě: Běž domů Ivane, čeká tě Nataša, a na náš okresní asfalt jsem s partou psal: Lenine, probuď se, Brežněv se zbláznil…

Byla to hektická doba, zatímco kolem se všichni snažili na mně přiživit, jelikož jsem byl jediný bezpartijní s oprávněnou nenávistí, jelikož mého tátu vyhodili jako učitele ze školství k lopatě, jelikož odmítl soudruhům jako věří něco podepsat a někam vstoupit...

Andrej Kiska, to je náš stínový prezident, zaznělo z vedení TOP 09. A na Zemana se chystá akce

Andrej Kiska, to je náš stínový prezident, zaznělo z vedení TOP 09. A na Zemana se chystá akce

Hradní mluvčí Jiří Ovčáček před pár dny prohlásil, že hlava státu nechystá žádný zásadní projev k 50. výročí začátku sovětské okupace naší vlasti. Miloš Zeman prý řekl vše důležité, když to vyžadovalo odvahu. Za normalizace. A dnes si nemusí na odvážného hrát. Tímto prohlášením Ovčáček rozvířil české politické vody. Teď se o slovo přihlásila první místopředsedkyně TOP 09 Markéta Pekarová Adamová. Ale nejen ona. Chystá se akce.

Poslední domácí zprávy