• Čtvrtek, 18. říjen 2018
  • Svátek má Rukojmí Lukáš

ČT zakazuje SPD účast v debatách, píše generál Blaško. A další úder veřejnoprávní TV...
Počet návštěv: 3584

ČT zakazuje SPD účast v debatách, píše generál Blaško. A další úder veřejnoprávní TV...

-  Rukojmí.cz - Článek od - Rukojmí.cz -

Generál Hynek Blaško, který za SPD kandiduje do Senátu v obvodě Chrudim a který se má střetnout s bývalým ministrem kultury Danielem Hermanem, zveřejnil na svém Facebooku závažnou informaci. Česká televize se prý rozhodla nezvat do předvolebních debat kandidáty Svobody a přímé demokracie. Důvodem je údajně to, že u kandidátů SPD prý nejsou redaktoři schopni „zaručit obsah jejich vystoupení“.

Generál Hynek Blaško, který za SPD kandiduje do Senátu v obvodě Chrudim a který se má střetnout s bývalým ministrem kultury Danielem Hermanem, zveřejnil na svém Facebooku závažnou informaci. Česká televize se prý rozhodla nezvat do předvolebních debat kandidáty Svobody a přímé demokracie. Důvodem je údajně to, že u kandidátů SPD prý nejsou redaktoři schopni „zaručit obsah jejich vystoupení“.

Pokud by se něco takového stalo, generál Blaško by byl potěšen. „Děje se přesně to, co jsme předpokládali. Myslím, že lepší předvolební kampaň si ani nemůžeme přát,“ napsal na svůj Facebook. Právě tímto opatřením prý veřejnoprávní televize přiměje voliče, aby si našli program SPD a hledali v něm ty prvky fašismu, xenofobie a rasismu, kterých se na Kavčích horách tolik obávají.

„Český člověk není blbec, jak si myslí v ČT, ale dnes už dokáže rozlišovat. Díky, pánové v ČT, máte moji nejhlubší poklonu,“ napsal kandidát.

Bohužel informaci, že by veřejnoprávní vysílatel odmítl zvát do předvolebních pořadů kandidáty SPD se nepodařilo objevit nikde jinde, než na Blaškově Facebooku. Doposud veřejně deklaroval odmítnutí kandidátů SPD pouze deník Blesk. ParlamentníListy.cz budou celou věc nadále sledovat.

Zděšená Johana Hovorková: Štěpánek chválil rozhovor s Putinem a teď má dohlížet na ČT?

Co by ovšem diváky České televize mohlo zaujmout, to je nový kandidát do Rady pro rozhlasové a televizní vysílání. Takzvanou „Velkou vysílací radu“, která dohlíží na všechny rozhlasové a televizní vysílatele, má doplnit Petr Štěpánek.

Štěpánek již v této radě působil v letech 1994-2003. Viditelným byl zejména za „televizní krize“ na konci roku 2000.

Na jeho nominaci, o které jako první informoval Newsroom ČT24, okamžitě a dramaticky zareagovala Johana Hovorková z webu Forum24.cz. „Jedná se Petra Štěpánka, bývalého člena ODS, jehož články najdeme na dezinformačních Parlamentních listech, ale třeba také na Protiproudu, webu krále konspirátorů Petra Hájka,“ vysvětlila Hovorková, proč je Štěpánek podle ní „pochybným“ člověkem.

Pak originálním způsobem odprezentovala celý Štěpánkův profesní životopis. „V 90. už v RRTV byl, předtím ale působil jako tajemník Václava Klause, jehož myšlenkám (včetně jejich proruského a protievropského vývoje) zůstal věrný,“ líčila.

CELÝ KOMENTÁŘ JOHANY HOVORKOVÉ ZDE

O (nejen) veřejnoprávních novinářích si prý dovolí hovořit jako o „smečce režimních novinářů z médií hlavního proudu“. A v roce 2017 si jako vyvrcholení svých hříchů dovolil pochválit rozhovor slavného režiséra Olivera Stonea s Vladimírem Putinem, vysílaný televizí Prima Zoom.

Štěpánek prý opravdu nemá rád Českou televizi a dokonce se vyslovil, že ze všeho nejjednodušší by bylo tuto instituci zrušit. A jako vrchol si Hovorková ponechala kandidátův názor na Evropskou unii, která je podle něj před rozkladem, načež vše završila citátem: „Jsou pouze dvě odvětví, jež fungují hůř než politika. Média a justice“.

Nakonec Hovorková zhnuseně shrnula, že tento kandidát by „se hodil spíše SPD, KSČM, nebo pro Václava Klause mladšího“.

„Člověku to hned zlepší náladu, když o něm píše vysoce ‚seriózní‘ server eurobolševického opilce Šafra,“ okomentoval své zatracení Johanou Hovorkovou sám Petr Štěpánek.

Profesor Jirák: ČT hodnotově až příliš odpovídá určité části pražské populace

Shodou okolností ve stejný den se v Lidových novinách objevil text o analýze vysílání ČT, kterou si nechala udělat sama televize. Analýza, kterou na svém minulém zasedání schválila Rada České televize, tvrdí, že 98 procent zpravodajských příspěvků na ČT „naplňuje základní normy objektivity, jak je definují profesní standardy“. Zbylá dvě procenta navíc prý neobsahovala závažná pochybení. Například bylo zjištěno, že v reportáži o uvalení amerických cel na evropskou ocel letos v březnu nebyla americká celní politika představena v celé šíři, což v celkovém vyznění škodilo prezidentu Trumpovi.

Česká televize je výsledky potěšena. „Ukazuje se, že interní editoriální kontrola je nastavena dobře,“ řekla Lidovým novinám mluvčí ČT Karolína Blinková.

Mediální expert Jan Potůček by ale její výsledky nepřeceňoval. Úspěch podle něj závisí především na tom, jak byla nastavena kritéria studie a kdyby byla nastavena jinak, televize by v nich neobstála. Zejména poukázal na to, že studie analyzovala pouze zpravodajské pořady, tedy Události, Události v regionech a Zprávy ve 23 hodin. Hlavní problém vyváženosti ČT je však podle něj zejména v názorových pořadech.

Rovněž sociolog Jaromír Volek, kterého Lidové noviny také oslovily, si povšiml, že analýza byla zaměřena pouze na dodržování základních profesních standardů, ale nikoliv na celkové vyznění zpravodajství. Přitom právě v interpretaci událostí podle něj ČT „není nejsilnější“.

Volek vidí hlavní příčiny v tom, že „očekávání majoritní veřejnosti neodpovídá zcela struktuře respondentů, které zpravodajství ČT využívá“. Jinými slovy - ČT si ke komentování událostí zve lidi, kterým veřejnost nevěří. A tím následně ztrácí důvěru i sama televize.

„Nejde jen o stále přetrvávající pravostředový spin, který jednak vychází z hodnotové struktury domácích sociálních vědců a komentátorů a jednak z pohodlného cyklického využívání seznamu ‚svých‘ respondentů, kdysi uložených do adresáře,“ dodává Volek.

Velmi špatné je podle něj také pokrytí agendy EU, ve které Česká televize zcela rezignovala na analytický a kritický přístup k návrhům představitelů Unie.

Profesor Jan Jirák z Univerzity Karlovy, zakladatel české mediální vědy, pak dodal, že Česká televize se názorově vyhraňuje. To následně vede ke ztrátě důvěry u určité části publika. „Mám pocit, že až příliš často hodnotově odpovídá perspektivě, která je typická pro část pražské populace,“ uzavřel Jan Jirák.

Psali jsme:

Diskuze

Váš komentář

Přihlásit se

Přihlásit se nebo registrujte pro přídávání příspěvků

 
Petr Majevský

Petr Majevský

19.09.2018 19:33

ČT není veřejnoprávní medium,ale šiřitelem jen schválených projevů.To se projevuje jejich lhaním o některých problémech či jejich zamlčování.Měla by se buď úplně zrušit,nebo prodat soukromníkům bez nároku na jakýkoliv státní příspěvek na provoz.V tom má Štěpánek pravdu!A když to údajné novinářce Hovorkové vadí,tak ať si to uřízne a hodí třeba psovi.Je to jenom drzý a ke všemu hloupý spratek.Pokud se týká zákazu vystupování SPD v této pochybné instituci,asi to nebude pravda.Oni to nemusí zakazovat,jen je nebudou zvát.Zákaz to sice není,ale podrazáctví zcela určitě.Ale na tom je postavena celá činnost ČT.


 
Milada Horáková založila “Svaz přátel SSSR“, stala se jeho místopředsedkyní a v říjnu 1946 letěla do Moskvy, ubytovali ji v luxusním hotelu “National“; vrátila se domů a v roce 1950 byla pro velezradu popravena

Milada Horáková založila “Svaz přátel SSSR“, stala se jeho místopředsedkyní a v říjnu 1946 letěla do Moskvy, ubytovali ji v luxusním hotelu “National“; vrátila se domů a v roce 1950 byla pro velezradu popravena

Letošní říjen znamená nejen 100. let založení Československa, ale je rovněž doslova napěchován dramatickými chvílemi i lidskými tragédiemi. Ta, která se týká Milady Horákové, je velmi ponurá a začala de facto v Moskvě, kde s ní vedli dlouhé rozhovory, o kterých není veden žádný záznam.

Jan Padych: Fotbálek v šedesátce

Jan Padych: Fotbálek v šedesátce

Už se mi ty kulatiny blížily a já se cítil stále víc ztuhlý. Jasně, když člověku schází pohyb. Avšak přišel podnět. Od syna, třicátníka. Docela se vychloubal, že běhá na delší tratě a že mu to svědčí. Za nedlouho někde na nettu přečetl, že lepší než běh je ostrá chůze.

Kdo víc lže o Tibetu? Předseda exilové tibetské vlády Lozang Sanggjä, nebo fakta, která jsem zažil přímo v Tibetu; bez údajného sledovacích kamer a prohlídek vna kontrolních stanovištích ve Lhase..?.

Kdo víc lže o Tibetu? Předseda exilové tibetské vlády Lozang Sanggjä, nebo fakta, která jsem zažil přímo v Tibetu; bez údajného sledovacích kamer a prohlídek na kontrolních stanovištích ve Lhase..?.

Přečetl jsem si v Lidových novinách článek Ivany Milenkovičové, specialistkou na protitibetskou propagandu, její další rozhovor, tentokrát ne s Tibeťankou paní Nyimou Lhamovou, neteři lámy a duchovního vůdce Tenzina Deleka Rinpočheho, nýbrž s předsedou exilové tibetské vlády Lozangem Sanggjänem.

Poslední domácí zprávy