• Úterý, 07. duben 2020
  • Svátek má Rukojmí Heřman / Hermína

Nechci umřít úplně blbej…
Počet návštěv: 1017

Nechci umřít úplně blbej…

Jiří Baťa Článek od Jiří Baťa

….i když úplně chytrej taky sotva umřu. Nicméně, trápí mě jedna poněkud zajímavá, neřku-li záhadná statistika.  Už jednou jsem na toto téma  psal, ale je to již dávno a zapadlo to již v zapomnění.

     Co čert nechtěl, vyskytla se podobná statistika, také Českých drah, na stejné téma, ale mnohem sofistikovanější a  záhadnější.  Podle pana generálního ředitele  Václava Nebeského, České dráhy loni, tedy v roce 2019, údajně přepravily přes 182 milionů cestujících, vzrostly přepravní výkony, protože prý cestující stále více jezdí vlaky na delší vzdálenosti. Představte  si, že vzdálenost, kterou někteří zákazníci ve vlacích ČD ujedou, je už téměř 48 kilometrů. Tak to je fakt bomba, někteří naši lidé se utrhnou a  dokonce cestují vlakem i 48 kilometrů daleko! To je ovšem údaj, který mohu jen obtížně komentovat, i když je bezesporu zajímavý, ale daleko zajímavější je údaj o 182 milionech cestujících za rok 2019. 

      Zde se projevuje moje totální nevzdělanost a neinformovanost, neboť  statistický údaj je pro mě naprosto nepochopitelný. Dovolím si znovu uvést údaj, jak jej sdělil generální ředitel ČD:  České dráhy  v roce 2019 přepravily 182 milionů cestujících! Toto číslo je pro mne naprosto neskutečné a nereálné!

     Abych si prověřil relevantnost tohoto údaje, zkusil jsem si počet 182 milionů přepravených cestujících podělit 12 měsíci. Výsledek je že České dráhy  měsíčně přepraví 15 milionů 166 tisíc 666 cestujících! České dráhy přitom nejsou jediným železničním přepravcem cestujících, protože existují ještě tři další nezanedbatelní přepravci jako je LeoExpres, RegioJet a nový  Arrival, kteří rovněž přepraví nemalý, adekvátní,  počet cestujících v ČR. 

     Při vší skromnosti a při jakémsi (ne)osobním patriocismu k ČD, bych těmto třem dopravcům přiznal (v intencích statistické metodiky ČD) skromných 20 milionů cestujících, což by dělalo nějakých dalších 60 milionů cestujících za rok, spolu s Českými drahami celkem 242 mil. cestujících za rok. To už je hezká sumička, ale spíše bych ji zařadil ke statistice čínských přepravců, než českých. Při dalším přepočtu přepravených cestujících to totiž vychází celkem na neuvěřitelných  20 milionů 166 666 tisíc cestujících za měsíc, resp. 672 222 cestujících za jeden den, přepravených 4 železničními dopravními společnostmi!  Ptám, je to skutečně  možné? Vždyť v ČR je ještě také  několik významných autobusových přepravců, kteří nepochybně přepraví dalších X tisíc cestujících, plus desetitisíce lidí, přepravujících se v osobních automobilech!

     Česká republika má cca 10,5 milionů občanů a ptám se zda je možné, aby každý občan ČR, včetně nemluvňat, cestoval minimálně dvakrát za měsíc vlakem?  A kde jsou autobusy s dalšími tisíci cestujících a lidí, přepravovaných osobními auty, že? 

   Nabízí se však porovnání přepravních výsledků Českých drah (182 milionů cestujících za rok) s výsledky Letiště Praha zjistíme, že Letiště Praha v roce 2019 odbavilo více jak 17 milionů cestujících, čímž byl vytvořen nový rekord. Také víme, že na letišti, resp. v jeho halách je to jako v mraveništi a že každou chvíli startuje nebo přilétá nějaké letadlo se stovkami cestujících. Faktem je, že 17 milionů cestujících je úctyhodný počet a ani tomu se skoro nechce věřit. Nicméně je to údaj mnohem věrohodnější, relevantnější, než údaj o 182 milionech cestujících,  přepravených Českými drahami zvláště když si uvědomíme, že ČD mají významnou a vysoce kvalitní konkurenci ve výše zmíněných dopravcích!

     Nabízí se relevantní otázka, nakolik tuto značně iluzorní statistiku ČD také „zbaští“  ti, kterým je (nejspíše) určena. Občané tento údaj zřejmě přejdou bez povšimnutí, jiná věc je, jak ji přijmou např. na ministerstvu dopravy, poslanci atp. Ale, nejsem neomylný, propočty a údaje ČD mohou také být správné, protože jak jsem výše poznamenal, jsem v této oblasti a oboru  nevzdělaný trouba. Proto by asi nebylo od věci, kdyby někdo vzdělaný, problematiky a metodiky statistických výkazů Českých drah znalý,  podal věrohodně objasňující vysvětlení, jak to s těmi vykázanými miliony cestujících Českých drah ve skutečnosti je. Třeba to kromě mě bude zajímat i jiné lidi, kdož ví. 

A pokud jde o mě, přece bych jenom nechtěl umřít úplně blbej!  

Jiří  B a ť a , 4. února 2020

Diskuze

Váš komentář

Přihlásit se

Přihlásit se nebo registrujte pro přídávání příspěvků

 
Petr Majevský

Petr Majevský

06.02.2020 19:39

A jestli vás to,pánové,potěší,tak také řada spojů uvedených společností se nedostala na trať,o čemž se ovšem nemluví.Zrovna tak se nemluví o tom,že dotyčné společnosti nemají mašinfíry a zákonem jsou ČD povinny jim poslytnout své.Takže není zlato všechno,co se třpytí.Údaj o přepravě cestujících asi pravdivý není a týká se zřejmě všech přepravců.Jen si to mohou některé ulehčit,že nemusí platit zaměstnance,které by musely platit nejvíc a stejně mohou jezdit.A co se týká letiště,tak má pan Baťa pravdu.Jenom neví,že také jsou i dvě až tři hodiny,kdy nelétá nic.To je osobní pozorování.A považovat se za blbce není ani jednoho z Vás vhodné.


 
Mirja Mikkesh

Mirja Mikkesh

06.02.2020 11:03

Pane Baťo, a to ještě když si těch 182 milionů vynásobíme 87 korunkami
(tj. cca 40 km vlakem Písek-Příbram), tak se dostaneme na jízdném k velmi pěkné sumičce - bez mála šestnáct miliard (16) ! Jestli Vás to potěší, tak jako blbci asi umřeme oba dva.


 
        Do jisté doby jsem si Vás vážil pane Prymulo. Dnes bych Vás však nejraději přetáhl holí po zádech.

Do jisté doby jsem si Vás vážil pane Prymulo. Dnes bych Vás však nejraději přetáhl holí po zádech.

Proč tak ostře, ptáte se. Inu to je tak. Přijde mi poněkud hloupé a ubohé, když už člověk neví kudy kam, tak okolo sebe začne kopat a vymýšlet ničím nepodložené návody pro ostatní. Samozřejmě tím myslím záměrné a podotýkám v úvozovkách řízené promořování společnosti!!! Tato bohulibá formulka se velmi lehce může stát smrtící zbraní proti bezbranným lidem v rukách mocipánů. Proto se ptám pane Prymulo-co žerete, že jste tak blbej??? Kdo Vás platí za to, že by se skrze takzvané promořování dalo zbavovat starých a nemocných lidí?? To je Goebbelsovská propaganda a jistě by se to moc líbilo Himmlerovi.

Kdy napsal Martin  Shabu  pravdu ?

Kdy napsal Martin Shabu pravdu ?

V článku z 16. února 2020 „Justiční fakenews z Lidovek“ jsem znectil novináře Martina Shabu za způsob, jakým ve třech článcích z 10.,12. a 14.února 2020 referoval o zahájení trestního řízení proti podezřelým, kteří se pokoušeli z chráněnců spolku  Chamurappi vylákat 20 milionů Kč pod záminkou, že jim zařídí zprošťující rozsudek.

Tak to bychom měli!

Tak to bychom měli!

To si asi řekli na radnici městské části Prahy 6 v čele s panem starostou Ondřejem Kolářem. Odstranění sochy maršála Koněva byl pro ně nepochybně nepopsatelný zážitek, životní počin, kterým se jim zřejmě vryje hluboko do paměti. Ovšem v jejich nadšení jim může být velkým problémem fakt, že jejich čin nebyl přijat všemi občany se stejným nadšením a uspokojením.

Poslední domácí zprávy

Tak to bychom měli!

Tak to bychom měli!

To si asi řekli na radnici městské části Prahy 6 v čele s panem starostou Ondřejem Kolářem. Odstranění sochy maršála Koněva byl pro ně...

Předposlední zvonění

Předposlední zvonění

Pod rouškou noci, skoro ještě nezačalo svítat, přikázal jistý starosta jeřábníkům strhnout sochu maršála Koněva. Svině v prasečinci nemají...

Co se nezmění?

Co se nezmění?


Pár lidí možná bude víc naštvaných na EU, ale ta si pojede své bomby dál. Rozpočty jsou naplňovány, poslanci vypláceni, procedury...