• Pátek, 23. duben 2021
  • Svátek má Rukojmí Vojtěch

Evropská unie chce zničit automobilismus
Počet návštěv: 1233

Evropská unie chce zničit automobilismus

Radim Fiala Článek od Radim Fiala

Proud šíleností pocházející z Bruselu nepřestává. Zdá se, že Evropská unie chce zničit automobilismus a způsobit, aby byly automobily tak drahé, že si je běžný člověk nebude moci pořídit. Nová eko-norma Euro 7 fakticky zlikviduje v roce 2025 auta bez elektropohonu. Auto si tak budou moci dovolit jen ti nejbohatší, protože elektro-auta jsou velmi drahá. Vidíme, že EU nepomáhá, ale škodí. Čím dříve se z ní dostaneme, tím lépe.

Aktuální emisní normu pro automobily Euro 6 má v roce 2025 nahradit nová, mnohem přísnější. Práce na předpisech pro Euro 7 má být podle předsedkyně Evropské komise Ursuly von der Leyenové jedním z hlavních úkolů pro rok 2021. Návrh nové normy unikl ven a autoprůmysl je zděšen.
 .
Jak informuje iDnes.cz, plán počítá především s masivním snížením limitů oxidů dusíku. Nové vozy budou v budoucnu smět vypouštět pouze 30 miligramů oxidů dusíku na kilometr, v druhém návrhu je údajně řeč dokonce pouze o 10 mg/km. Dosud je u dieselových vozidel povoleno 80 mg oxidů dusíku na kilometr, u benzinových vozů 60 mg.
 .
„Jde v podstatě o vyhlášení války dieselovým a benzinovým vozidlům,“ shrnují kritici, kteří vidí v návrhu nové normy konec dieselových a benzinových aut. Aby byly automobilky schopny dodržet přísné předpisy, musely by efektivněji uzpůsobit proces čištění výfukových plynů. Což by bylo nejen velice náročné, ale zároveň i mimořádně nákladné.
 .
Deník Bild cituje slova jednoho z insiderů: „To, co je zde požadováno, nezvládne dnes žádný spalovací motor. Jde v podstatě o vyhlášení války dieselovým a benzinovým vozům.“
 .
Boj proti CO2 likviduje i automobilový průmysl. Například prodej nových aut v zemích Evropské unie se za osm měsíců letošního roku snížil o 32 procent na více než 6,12 milionu vozů. Z toho v samotném červenci počet registrací nových aut klesl o 5,7 procenta a v srpnu o 18,9 procenta. Vyplývá to ze zprávy, kterou zveřejnilo Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA). Z největších zemí nejvýraznější propad, o 40,6 procenta, zaznamenalo Španělsko. V Itálii se prodej snížil o 38,9 procenta a ve Francii o 32 procent. V Německu, které je největší evropskou ekonomikou, prodej klesl o 28,8 procenta.
 .
EU tomu říká “Zelený úděl”, ale jde spíše o zelený “Velký skok” podle vzoru Mao Ce-tunga, který bude znamenat masakr evropské ekonomiky. Sluníčkářští fanatici se pro své revoluční záměry nezastaví před ničím. Připomeňme jen, že emise CO2 Evropské unie tvoří zhruba 10 procent emisí celosvětových. Takže i kdyby CO2 mělo na klima nějaký vliv, je to jen, jako když plivne.
 .
Podporujme racionální ochranu životního prostředí pro člověka, ale boj proti emisím oxidu uhličitého je naprosto nesmyslný. Ke změnám teplot a klimatu na planetě vždy docházelo a dochází, ale hlavní odpovědnost nenese člověk a CO2, ale aktivita (a teplota) Slunce a vzdálenost Země od Slunce. V historii byly doby ledové i meziledové. Ve středověku za Karla IV. bylo tepleji a v Praze se pěstovalo víno, podobně jako nyní. Ale produkce takzvaných skleníkových plynů s tím neměla nic společného.
 .
Navíc CO2 není škodlivý plyn. Je to plyn důležitý pro fotosyntézu, čili díky němu je zaznamená i větší produkce zemědělských plodin. Postupné snižování emisí oxidu dusíku je jistě správné, nesmí to ale zničit ekonomiku a automobilismus.

 

Radim Fiala
Komunální politik v Prostějově, poslanec Parlamentu ČR, předseda Ústřední komise pro ochranu zvířat proti týrání, zakládající člen hnutí Svoboda a přímá demokracie (SPD).

Diskuze

Váš komentář

Přihlásit se

Přihlásit se nebo registrujte pro přídávání příspěvků

 
SMĚJÍCÍ SE BESTIE 2

SMĚJÍCÍ SE BESTIE 2

05.12.2020 21:43

Automobilek je v EU dost a docela silných, ta by měly samy vyhlásit boj EU !


 
Jan  Kučera

Jan Kučera

05.12.2020 21:25

Víte, entuziazmus zelených kokotů je obdivuhodný. Připomnělo mi to tu slovenskou zelenou blbku, která prohlásils, že elektřinu nepotřebuje, že na televizi se může dívat při svíčkách. Záležitost letadel je trochu horší problém. Auto spotřebuje na 100 km a 4 cestující řádově 5 kg čistého benzinu. Letadlo na 100 km a 200 cestujících zhruba 1000 kg kerosenu, což je 5x víc, než auto. A zapomněli jste se zabývat lodní dopravou, takový tanker nežere kvalitní palivo, ale děsný sračky a vypouští do vzduchu stovky tun za hodinu. a těch tankerů pluje v této chvíli po oceánu kolem 30000.Takže bojovat proti mému autu, i kdyby to byl starý Spartak může zase jenom zelený idiot. Elektroauta jsou slepá ulice, kouří za ně Chvaletice. Jenom blb si může myslet, že šetří životní prostředí.


 
Petr Majevský

Petr Majevský

05.12.2020 19:38

Mluvíte správně,pane Andrle.Proto doufám,že nepoužíváte elektřinu,chodíte pěšky a nahý.Výroba elektřiny ohrožuje životní prostředí,stejně tak automobily,autobusy i vlaky.Koně zase prdí,tak se také nemohou používat.Kamiony,vozící potraviny škodí,pozorování satelitních snímků potřebuje elektřinu,Váš počítač,kterým píšete svá moudra také a při výrobě oblečení se opět používá elektřina.Ať vezmete cokoliv,všechno má vliv na životní prostředí.Nakonec i to,že vůbec dýcháte.Jen budete chodit do práce pěšky a stroje pohánět ručně.Letadla téměř nelétají a životní prostředí se stejně zhoršuje.On asi důvod bude trochu jiný.Když se v historii střídaly doby ledové i tropické a člověk tady nebyl,tak se to dělo kvůli čemu?Rád se od Vás nechám poučit.Jen Vás prosím,abyste každou větu začínal podle pravidel velkým písmenem.Ale to nemůžete koukat jen nahoru.Já mám totiž pak problém s pochopením Vašeho názoru.Tak mi to promiňte.


 
Negramotný nebo arogantní?

Negramotný nebo arogantní?

Bývalý náčelník Generálního štábu Armády ČR a bývalý předseda vojenského výboru NATO generál Petr Pavel publikoval v Právu článek „Důrazná odpověď na agresi, spolupráce doma i ve světě“. Napsal tam doslova toto: „To, že byl útok na sklad ve Vrběticích proveden příslušníky speciální jednotky zpravodajské služby, je fakticky vojenské napadení. ..... to, co se stalo, by mělo sloužit jako vystřízlivění pro řadu našich politiků i občanů.“

Poslední domácí zprávy