• Neděle, 20. září 2020
  • Svátek má Rukojmí Oleg

Firma Gillette ztratila po několika angažovaných reklamách cca 8 miliard dolarů na hodnotě ...
Počet návštěv: 820

Firma Gillette ztratila po několika angažovaných reklamách cca 8 miliard dolarů na hodnotě ...

Eva Hrindová Článek od Eva Hrindová

Mnozí budou jásat a budou to přikládat právě těm nepovedeným kampaním. V jedné se uráželi chlapi za normální mužské chování a v druhé tatínek učil holení transgenderového syna/dceru. Obávám se, že to ale nebude tak jednoduché.

Byl by to krásný svět, kdybychom dokázali firmy vytrestat za jejich tupost svým nákupním chováním. Jenže tak to úplně nefunguje. Propad žiletkářského giganta spíše bude důsledek mnoha špatných obchodních rozhodnutí než masivního nezájmu zákazníků kvůli hloupým reklamám. Vsázím na ty špatná obchodní rozhodnutí, která můžeme od idiotů, kteří chtějí převychovávat lidi, očekávat. Dobrý obchodník nikdy neuráží své zákazníky. Takže dle mého soudu Gillette spíše potápí fakt, že firmu řídí pitomci.

Pozoruji to už delší dobu. Pohybovala jsem se nejprve ve světě kultury, odkud jsem dobrovolně odešla proto, že jsem neměla žaludek na lezení do zadku těm, kteří udělují granty a dotace. Přemístila jsem se do světa obchodu, kde jsem doufala v normální byznysová pravidla, která si vynucuje otevřený trh. Chvilku jsem si skutečně užívala volnosti, ale posléze mi i tam začalo být těsno.

Ve velkých firmách (Seznam, televize Nova), kde jsem pracovala, začal převládat „korporátní“ duch. Řídící pozice začali ovládat „marketingoví“ odborníci, kterým studium vymylo mozky. Tabulky, prezentace, plány, školení. Kdo se tomu odmítal podřídit, byl vytlačen. A spolu s nimi byl postupně vytlačován i selský rozum. Kdo nebyl ochoten v zájmu rychlých zisků jít přes mrtvoly, musel odejít. Péče o klienta, budování vztahů, racionalita a logika, to vše se začalo pokládat na oltář moderních obchodních postupů. Vrcholné manažerské pozice tak začali obsazovat pitomci, kteří sice uměli dobře s Powerpointem, ale nedokázali se vcítit do svých zákazníků. Většinou mladí a draví lidé bez životních zkušeností. Dnes jim říkáme sluníčkáři.

Možná se v Gillette ještě vzpamatují a najmou si do vedení nějaké pořádné obchodníky, lidi, kteří uvažují hlavou a mají dost životních zkušenosti. Zřejmě vyměnili minimálně své marketingové oddělení, protože další kampaň byla snad v hlavní roli s pořádným chlapem – hasičem. Měli by to udělat i v Lidlu a v jiných firmách. Protože hloupé aktivistické kampaně nejsou jen úlitbou současné aktivistické době, jsou i znakem, že jejich markeťáci jsou mimo. Bez ohledu na jejich postoje. Neuvažují racionálně a jsou lehce manipulovatelní. Chtěli byste někoho takového rozhodovat o důležitých věcech ve své firmě?

Ne všechno se dá přetlačit reklamou. Lidi chodí do kina na filmy, které je baví. Stejně tak chodí na koncerty umělců, kteří se jim líbí. Kupují si knížky, které je nenudí. I když samozřejmě je situace zkreslená tím, o kterých knihách informují média. A tak nepřekvapí, že se raději ruší různá hlasování, kde o oblibě umělců hlasují lidé. Zrušili nám Zlatého slavíka, další omezení jistě budou následovat. Naposledy jsem narazila na hlasování o Knihu roku, kde nejprve nominované tituly vybere odborná porota a pak teprve mohou milostivě čtenáři vybírat svou nejoblíbenější knihu. Hezká je taky soutěž o Blogera roku, kde mohou hlasovat čtenáři, ale pro jistotu byly zrušeny blogy, které byly zajímavé a oblíbené, ale nekonvenovaly názorově adminům.

Naštěstí stejné pokusy o manipulaci lidí neexistují – ZATÍM – v klasickém maloobchodu. Zatím si můžeme užívat toho, že si ještě svůj oblíbený jogurt můžeme vybrat bez mentorování aktivistů. Otázka je, jak dlouho nám to ještě vydrží.

Diskuze

Váš komentář

Přihlásit se

Přihlásit se nebo registrujte pro přídávání příspěvků

 
Petr Majevský

Petr Majevský

12.09.2019 19:11

Každý,kdo se nechá přetlačit reklamou je hlupák a je snadno ovlivnitelný i v jiných oborech.Nejvíce v politických názorech.Vždyť i "demoktraté" dokáží svými řečmi o výhodnosti jejich podání "demokracie" ovlivnit nemalé množství lidí,hlavně těch "chytrých" študentíků,kteří ani neví,co vlastně jsou.Stačí sledovat diskuze.Všichni "demokraté" do jednoho dokáží své odpůrce nazvat jedině kremelským špionem,Putinovým agetem a proruským švábem.Oni při své "vysoké inteligenci" nedovedou přijít na nic nového a tak jen opakují to,co řekli jiní před nimi.


 
                                      Jak Západ a EU šlapou na krk Chartě OSN?

Jak Západ a EU šlapou na krk Chartě OSN?

Tři hlavní závazky pro udržení světového míru vložilo padesát států zakládajících OSN (bylo mezi nimi i Československo), do Charty OSN v r. 1945.  Když si je přečtete, uznáte: Ano, kdyby se jen tyto tři zásady ve světě dodržovaly, nebylo by došlo k válce minulé a zmizelo by též nebezpečí války budoucí. 

Různé tváře Pavla Zemana

Různé tváře Pavla Zemana

Mediální zprávy o činech nejvyššího státního zástupce Pavla Zemana nejsou příliš časté. Zřejmě o pozornost médií příliš nestojí.   Jeho přímí podřízení Lenka Bradáčová a Ivo Ištvan jej zastiňují. Opakovaně jsem se o něm v článcích zmiňoval jako o „brněnské sfinze“.

Karel Čapek o chřipce

Karel Čapek o chřipce

Článek Karla Čapka o chřipce, která je všude kolem nás, vyšel v Lidových novinách 29. ledna 1931. Vzhledem k jeho univerzální platnosti a současnému boji s koronavirem,

Poslední domácí zprávy

Karel Čapek o chřipce

Karel Čapek o chřipce

Článek Karla Čapka o chřipce, která je všude kolem nás, vyšel v Lidových novinách 29. ledna 1931. Vzhledem k jeho univerzální platnosti a...